לפני
אחרי

מנשך קדמי פתוח

שיקום מנשך קדמי פתוח (open bite) באמצעות ציפויי חרסינה ענת בת 34, מעצבת אופנה בעלת מודעות אסטטית גבוהה. בעת הקבלה תלונתה העיקרית של ענת הייתה: "מפריע לי מראה השיניים הקדמיות שאינן נסגרות. איני מוכנה לעבור יישור שיניים ארוך. אני מעוניינת בטיפול מהיר ואפקטיבי לפתרון הבעיה"

האבחנות העיקריות בעת הקבלה של ענת היו: מנשך קדמי פתוח (Open bite), כתר קדמי לקוי עם חשיפת מתכת בקו הסיום ודלקת חניכיים מקומית. במקרים רבים מנשך פתוח הינו תוצאה של הרגלים בילדות כמו מציצת אצבע הדוחפת קדימה ולמעלה את השיניים הקדמיות, מצב היוצר  הפרעה אסטטית בחיוך ודיבור. לעיתים ההפרעה קשורה לנשימה דרך הפה שאינה ממומלצת בהשוואה לנשימה דרך האף.

שלבי הטיפול כללו הדמיית התוצאה הסופית הרצויה טרום הטיפול במודל שעווה והעתקת המודל לפה (Mock-up) לשם הערכה. שלב זה מאפשר לחזות את הנולד בטרם ביצוע פעולות בלתי הפיכות בפה. לאחר אישורה של ענת, התחלנו בהלבנת הלסת העליונה, המשכנו בהחלפת הכתר הלקוי בכתר זירקוניה המשתלב באופן טבעי יותר באזור קו החניכיים וסיימנו בציפויי חרסינה בשלוש שיניים קדמיות. הטיפול נמשך כחודש בלבד וזאת בהשוואה לאלטרנטיבה של יישור שיניים הנמשך כשנה לפחות. בסיום הטיפול, המנשך הפתוח נסגר כמעט במלואו והחניכיים באזור הכתר בריאות. התוצאה האסטטית קרובה למושלמת עם מראה שיניים טבעי והרמוני עם יתר המשנן. ענת מחייכת בפה מלא.

שיתוף: