לפני
אחרי

כתמים בשיניים וכתרים לקויים

עיצוב החיוך מחדש (smile make over) באמצעות כירורגיה פלסטית לחניכיים כתרי זירקוניה וציפויי חרסינה. ר. בן 51, מנהל בבנק, ספורטאי בשעות הפנאי. בהגיעו למרפאה אמר: "אני נבוך מלחייך ומעוניין מאוד לשפר את המראה האסתטי. אין לי כאבים או בעיות באכילה. אני מאוד מעוניין לתקן את המצב ומוכן לעשות את כל מה שנדרש"

האבחנות העיקריות היו: דלקות בעצם עקב טיפולי שורש כושלים, עששת מתחת לכתרים ישנים, דלקות חניכיים סביב כתרים לקויים, חשיפת יתר של חניכיים בעת חיוך, שיניים אבודות בצד ימין עליון עם חוסר עצם באזור, סטייה של קו האמצע עם נטייה לצד ימין ולכן חוסר סימטריה במראה. בנוסף מראה השיניים התאפיין בכתמים פנימיים כנראה עקב עודף פלואור בעת התפתחות השיניים בילדות.

שלבי הטיפול כללו: חידוש טיפולי שורש במטרה לרפא נגעים בעצם, סילוק מוקדי עששת, טיפולי חניכיים אשר כללו כירורגיה פלסטית במטרה לעצב מחדש את כמות ומראה החניכיים בעת חיוך. שיניים אבודות בצד ימין עליון הוחלפו בשתלים דנטליים. עקב ספיגת עצם באזור ההשתלה בוצע עיבוי רכס העצם בכדי לאפשר התקנת שתלים במיקום אופטימלי מבחינת מנח השיניים החדשות. השיקום הקבוע כלל כתרי חרסינה קונבנציונליים (על בסיס מתכת) בשיניים אחוריות, כתרים אסתטיים (על בסיס זרקוניה) בשיניים קדמיות וציפויי חרסינה בשיניים שבהם רצינו למסך את הצביעה הפנימית.

הטיפול של ר. נמשך כשנה ובאמצעותו השגנו: פה נקי מעששת, חניכיים בריאות, סגר תקין ומראה אסתטי קרוב למצוין. המוטיבציה הגבוה של ר. עזרה לצוות בעת הטיפול ותרמה רבות להשגת התוצאה הסופית. הטיפול הסתיים לפני כשבע שנים ומאז מבקר ר. במרפאה לשם טיפולי שיננית ומעקב תקופתי אחר תוצאות הטיפול.

שיתוף: