לפני
אחרי

הרס כללי למשנן

שיקום משנן הרוס על רקע מחלת חניכיים כרונית באמצעות שתלים אהרון בן 50 עובד כעצמאי המשרת לקוחות רבים מדי יום, הגיע בחשש למרפאה ובסקפטיות אמר "לי כנראה כבר לא תוכלו לעזור כי המצב בפה אבוד וגם לא הסכימו במרפאה אחרת לטפל בי כי עברתי אירוע בלב". אהרון התלונן על קושי באכילה, הפרעה בדיבור והימנעות מלחייך והעדיף שיקום סופי המחובר בפה באופן קבוע.

בעת הקבלה סבל אהרון מחוסר שיניים רב שגרר תזוזות של יתר השיניים שלא עמדו בעומס. השיניים הנותרות היו ניידות עקב מחלת חניכיים כרונית. עששת (ריקבון) זוהתה ברוב השיניים ומתחת לגשר חרסינה ישן. המצב בעת הקבלה הצריך את עקירתם של כל השיניים ובניית משנן חדש שבמקרה זה נשען על גבי שתלים דנטליים.

מהלך הטיפול כלל עקירת השיניים האבודות והשענת גשרים זמניים על מספר שיניים שיעקרו בהמשך. באמצעות השיקום הזמני, אפשרנו לאהרון להרגיש ולהראות טוב יותר כבר בתחילת הטיפול ובנוסף להעריך את מיקום ומספר השתלים הרצוי לשיקום הקבוע. מתחילת הדרך, עבר אהרון סדרה של מפגשים עם שיננית מנוסה במטרה להקנות הרגלים חדשים לשמירה על הגיינת הפה. המשך הטיפול כלל  התקנה הדרגתית של שתלים בלסת עליונה ותחתונה שעליהם חיברנו בסיום גשרי חרסינה בהדבקה קבועה. באמצעות הטיפול הצלחנו להחזיר לאהרון את היכולת לאכול בהנאה, לדבר ולחייך ולהרגיש בטוח. לשמחתנו אהרון הפך למקפיד על היגיינת הפה ומתחזק באדיקות את השיקום החדש. אהרון מרוצה ומרבה לחייך ללקוחותיו המרוצים גם הם.

שיתוף: